נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

רשתות ה-IoT המתקדמות בעולם כבר בפלאפון

לפי הפרסום האחרון של ארגון GSMA, פלאפון נכנסה לרשימת מפעילות הסלולר המתקדמות בעולם המציעות פתרון מקצה לקצה הכולל רשתות סלולריות ייעודיות ליישומי IoT.

מערכת פלאפון | 10/06/18 | 16:47 | זמן קריאה: 2 דקות
 
הגאווה הלאומית הישראלית תמיד מזדקפת קצת יותר כשאנחנו שומעים על פיתוח חדש או על הישג טכנולוגי מרשים בזירה העולמית. אחד כזה סיפקה לאחרונה חברת פלאפון שהודיעה על כניסתה לעולם ה-IoT תוך הטמעתן של שתי רשתות ייעודיות: LTE Cat-M ו- LTE NB-IoT. פלאפון למעשה הופכת לחברה הראשונה בישראל שמציעה ללקוחותיה פתרון IoT  שלם מקצה לקצה.
 
ארגון GSMA פרסם במאי האחרון נתונים המראים כי רק אחוז קטן מחברות הסלולר בעולם מפעילות את שתי הרשתות הייעודיות. נתון  זה מכניס את חברת פלאפון לרשימת מפעילות הסלולר המתקדמות בעולם בתחום, בהן מדינות: אוסטרליה (Telstra, Vodafone), סין (China Mobile), הולנד (KPN, Vodafone, Deutsche Telecom), סינגפור (Singtel), טורקיה (Turkcell), ובלגיה (Orange).
 
הפעלת שתי רשתות אלו היא קפיצת דרך משמעותית בעולם ה-IoT. רק לפני חמש שנים, השוק של שירותי ה-IoT היה עדיין קטן ולא מפותח ונשלט בעיקר על ידי טכנולוגיות תקשורת אישית (Personal Access Network- PAN), כגון: Bluetooth, וטכנולוגיות תקשורת מקומית אלחוטית (WLAN – Wireless Local Area Network), דוגמת WiFi. 
 
רשת תקשורת ליישומי IoT, נדרשת לספק ארבעה מאפיינים עיקריים המכונים בקיצור C.C.C.C:
 
א. Current: צריכת חשמל נמוכה במיוחד (השפעה על תדירות החלפת סוללה)
ב. Cost:  עלויות זולות של יחידות הקצה האלחוטיות
ג. Coverage: כיסוי רדיו בתנאים קשים מהמקובל בשירות הסלולרי הרגיל
ד. Capacity: כיסוי ומתן שירות לכמויות עצומות של התקני IoT אלחוטיים באזור גיאוגרפי מצומצם וגמישות רבה ביכולת לתמוך בצרכים המתגברים.
 
מאחר ועד לאחרונה טכנולוגיות הסלולר המוכרות לא ענו למרבית דרישות ה- C.C.C.C, החלו חברות ותאגידים לפתח טכנולוגיות רדיו לא סטנדרטיות,  מסוג   LPWA(Low-Power Wide-Area),  בהתבסס על תדרי רדיו חופשיים לשימוש (unlicensed) כדוגמת  LoRa ו -  SigFox. הטכנולוגיות הללו שלטו בענף ה-IoT,  כל עוד תשתיות הסלולר לא ידעו לתת מענה טכנולוגי לצרכי השוק.
 
אולם, טכנולוגיות אלה סובלות מהמגרעות המוכרות של שימוש בתדרי רדיו חופשיים: בעיית אמינות (Reliability), איכות השירות (QoS) והפרעות הדדיות (Interference) מרשתות רדיו סמוכות הפועלות באותה טכנולוגיה. בשל הסיבות הללו הן נתנו מענה חלקי בלבד עבור תחום צר של יישומים.   
 
Re-engineering של טכנולוגיית הסלולר עבור IoT
 
הסלולר במקור, באבולוציה הטכנולוגית שלו, תוכנן עבור יישומים צרכניים, דבר שחייב יכולת לספק מהירויות גבוהות והעברת נתונים רבים באופן יעיל, בנוסף לציוד הקצה שהפך למורכב ויקר ומאופיין בצריכת חשמל גבוהה. זאת, בעוד שענף ה-IoT מאופיין ברובו בתעבורת נתונים נמוכה, כמויות קטנות של נתונים, דרישה לסוללה שתחזיק שנים ללא החלפה, חיסכון בעלויות ועוד.
 
הבדלים ופערים אלו, דחפו את איגוד התקינה העולמי לאפיין סטנדרטיים חדשים שיאפשרו ליישם על גבי הרשתות הסלולריות הקיימות טכנולוגיות חדשות, העונות על כל מאפייני ה- LPWA ברמה ארצית מלאה ובכך לעמוד באותם ארבעת תנאי ה- C של IoT ברשתות סלולריות סטנדרטיות.
 
טכנולוגיות ה- LPWA הסלולריות מנגישות את יתרונות ה-IoT לכל נקודה על פני המפה ומכאן שתרחישי היישומים והפריסה הם כמעט אינסופיים. טכנולוגיות IoT תומכות גם ברומינג, מאופיינות באיכות רשת ואמינות גבוהה, אבטחת מידע והגנת סייבר מובנית ושילוב של שירותי Voice ו- SMS - יתרונות ששום טכנולוגיות אלחוטיות אחרות אינן יכולות לספק.
 
חברת פלאפון היא הראשונה בישראל להטמיע שתי טכנולוגיות סלולריות חדשות לתמיכה ב- IoT, בהתבסס על טכנולוגיות LPWA:
 
LTE Cat-M – אבולוציה של טכנולוגיית ה- LTE הקיימת, המותאמת במיוחד לפתרונות M2M, עם כל המאפיינים הסלולריים המוכרים: תמיכה ב- Voice (באמצעות VoLTE), תמיכה בניידות בין אתרים (handoff), קצב העברת נתונים בינוני (עד 375 kbps) והשהייה (Latency) נמוכה מאוד, כמקובל ב- LTE.
 
LTE NB-IoT – פתרון מצומצם יותר של LTE, לעומת Cat-M, אידיאלי לתמיכה בהתקני IoT פשוטים, סטטיים, עם קצב העברת נתונים נמוך מאוד (עד 20-65 kbps), ללא ניידות בין אתרים, ללא תמיכה ב- Voice, עם חדירות וכיסוי משופרים לעומת  Cat-M והשהייה (Latency) בינונית.


 
שילוב רשתות ה-IoT הייעודיות  בפתרון ה-IoT השלם של חברת פלאפון.  מציב את פלאפון בחזית הטכנולוגית של עולמות ה IOT.  הפתרון, כולל את הרכיבים הבאים : פלטפורמות מתקדמות, מעטפת הגנת סייבר, רשת שותפים עסקיים, ציוד קצה ייעודי, מערכת שו"ב ואינטגרציה מלאה עבור לקוחות המעוניינים בפתרון 360°, מקצה לקצה.  
 
 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי