נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

בעתיד פייסבוק תוכל לקרוא את המחשבות שלנו

כשמדע בדיוני הופך למציאות: פייסבוק מפתחת טכנולוגיה שתוכל לקרוא את המחשבות שלנו, ושתאפשר לנו להקליד בטלפון החכם הודעות ללא ידיים, אלא באמצעות המחשבה בלבד.

מערכת פלאפון | 06/06/17 | 16:25 | זמן קריאה: 2 דקות

אין ספק שהטלפונים החכמים שינו לנו את החיים: הם מאפשרים לנו להיות מחוברים לעולם באמצעות האינטרנט ללא הפסקה ומאפשרים לנו לתקשר ולהתכתב עם חברים גם אם הם רחוקים מאיתנו. יחד עם זאת, פעמים רבות החיבור התמידי לטלפון והעיניים במסך באים על חשבון הקשר האנושי עם החברים שיושבים ממש לידינו. לפי פייסבוק, הפיתרון אינו להיפטר מהטלפון החכם או להתנזר מטכנולוגיה, אלא להקליד הודעות, אימיילים וכו' מבלי להצטרך להסתכל על המסך. איך עושים את זה?



לאחרונה גייסה פייסבוק קבוצה של כשישים אנשים שתפתח טכנולוגיה שמאפשרת להקליד הודעות וכו' באמצעות המחשבה בלבד, מבלי להצטרך להוריד את העיניים למסך ולהשתמש בידיים. המטרה היא להגיע למצב שבו נוכל להקליד באמצעות המוח כמאה מילים בדקה – פי חמש יותר מילים מאשר הקלדה רגילה באמצעות הידיים.

מכיוון שהטכנולוגיה אמורה להיות זמינה ונגישה לכולם, פייסבוק מעוניינת לפתח מערכת שאינה מצריכה ניתוח פולשני אלא עובדת על ייצור חיישנים חיצוניים שיעקבו אחרי הפעילות המוחית שלנו וינטרו את המידע מהמוח בזמן אמת. החיישנים בעצם "יקראו" את המחשבות שלנו, ויוכלו לתרגם אותן למילים מבלי שנצטרך לדבר או להקליד אותן, אלא רק לחשוב אותן ועליהן. 

טכנולוגיה שקוראת את המחשבות שלנו ומתרגמת אותן למילים נשמעת אולי מלהיבה, אך אנשים רבים ששמעו על כך מתחו ביקורת וטענו כי הם חוששים שפייסבוק תנצל את הטכנולוגיה הזו לטובתה האישית ולרעת המשתמשים, כך שהיא תוכל לקרוא מחשבות שלנו שאנו רוצים להשאיר רק אצלנו ולא מעוניינים לשתף. פייסבוק מצידה מיהרה להרגיע, ואמרה שהטכנולוגיה אמורה לקרוא ולתרגם מילים שהתכוונו להגיד בכל מקרה, ושהמערכת שהם מפתחים לא אמורה לקרוא מחשבות אקראיות שלנו, כך שאין ממה לחשוש. 



ביקורת נוספת על פיתוח הטכנולוגיה של פייסבוק הוא שהיא אמנם תאפשר לנו לשלוח אימייל או ווטסאפ מבלי להוציא את הטלפון מהכיס מבלי להקליד ולגרום לדעתנו להיות מוסחת, אך רבים טוענים כי גם במצב המתואר לעיל דעתנו תהיה מוסחת. אמנם לא נוציא את הסלולרי מהכיס ונשלח מייל, אך המחשבה עצמה תהיה מרוכזת בהקלדה ודעתנו תהיה מוסחת בלאו הכי גם במצב כזה.

חשוב לציין שטכנולוגיה מסוג זה עדיין לא קיימת, וכי פייסבוק נמצאת רק בשלבי הראשונים והרעיוניים. יתכן שבעוד כמה שנים נוכל לשלוט בסלולרי שלנו באמצעות המחשבה לא נבין איך פעם היינו צריכים את הידיים שלנו כדי להקליד הודעות או לשלוח מיילים, אבל עד אז, אפשר להמשיך לחשוב מחשבות כרגיל מבלי לפחד שמישהו יקרא לנו אותן.

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי