נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

מהי טכנולוגיה לזיהוי ביומטרי? 

אנחנו בשנת 2017, וכחלק מההתקדמות הטכנולוגית בשלל התחומים, כך גם הזיהוי הופך להיות ביומטרי. אז מה זה אומר בדיוק? זיהוי ביומטרי מתייחס למכלול השיטות המשמשות לזיהוי בני אדם אשר מבוססות על זיהוי תכונה או תכונות פיזיות או התנהגותיות.

מערכת פלאפון | 26/06/17 | 13:35 | זמן קריאה: 2 דקות

ישנו מספר רב של מאפיינים ביומטריים שבאמצעותם ניתן לבצע זיהוי ביומטרי. נהוג לחלק את המאפיינים הללו לשתי קטגוריות עיקריות:  מאפיינים פיזיולוגיים שקשורים לצורת גוף האדם, למשל טביעות אצבע, תווי פנים,  כף יד, רשתית העין או DNA ולפי מאפיינים התנהגותיים שקשורים להתנהגות האדם, אופן ההליכה, הקול של האדם, זיהוי קצב הקלדה וכו'.  



אוקיי מובן, אז היכן הזיהוי הביומטרי פוגש אותנו?
בעידן בו אנחנו חיים, שימוש באמצעים ביומטריים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, אפילו מבלי שנשים לב. כפרטים וגם כעובדים בתוך ארגון אנחנו מוצפים במידע שמגיע אלינו כל הזמן והזיהוי הביומטרי הפך להיות חלק אינטגרלי מהחיים. כשאתם נכנסים למקום עבודתכם ומתבקשים להעביר אצבע לזיהוי במכונה, זהו זיהוי ביומטרי.  בנוסף, הזיהוי הביומטרי מקל על מערכות תיעוד פנימיות, זיהוי פלילי משטרתי וכן מערכות לביקורת גבולות. ההערכה היא כי בשנת 2020 היקף שוק הטכנולוגיה לזיהוי ביומטרי יעמוד על 24.6 מיליארד דולר, סכום לא מבוטל כלל לכל הדעות. 

זיהוי פנים ברשתות החברתיות, למשל פייסבוק -   כשאתם מעלים תמונות של חברים לפייסבוק ומקבלים הצעה לתיוג של החבר, תהיתם איך פייסבוק עושים את זה? צדקתם. אכן מדובר בזיהוי ביומטרי שעל פי מבנה פנים. 




וזה לא הכל, בנקים עושים שימוש בזיהוי ביומטרי, משרד הפנים  ורשות האוכלוסין יוצאים בימים אלה בפרויקט רחב היקף לתיעוד חכם משולב זיהוי ביומטרי המחייב את כל הישראלים בזיהוי שכזה. ובפרט, תוך הסתמכות על הדרכון הביומטרי שהופך לתקן של ממש במדינות העולם הגלובלי.

זיהוי ביומטרי בסמארטפונים שלנו 
על פי מחקר של דלויט,  חמישית מהסמארטפונים הם בעלי יכולות למידה מעולם הבינה המלאכותית, זאת במטרה שהסמאטרפונים שלנו יוכלו להתחקות אחרינו ולבצע פעולות שהמוח האנושי יודע לעשות,  דוגמא מובהקת לכך היא סירי של אפל. הסמארטפונים יוכלו לבצע זיהוי של תמונות ודיבור, הבנת טקסט וממש להיות אדם דיגיטלי. יכולת הבינה תשפר את האפליקציות, את עיבוד התמונה, המציאות הרבודה ומערך הזיהוי ככלל.  

קריאת טביעות אצבע הפכו לרכיב קבוע בסמארטפונים, אבל LG הייתה זו שמצאה פתרון אידיאלי שחסך לה מקום על גביי הסמארטפון ומיקמה את קורא טביעת האצבע מתחת למסך בגודל של 0.01 אינץ'.  הדיוק בטביעת האצבע עובד על 99.98% שזה נפלא לכל הדעות. לצד זיהוי על פי טביעת אצבע, סמסונג S8 שהגיח אלינו במאי מציע 3 אפשרויות להגנה ביומטרית המבוססת על זיהוי קשתית העין,  זיהוי טביעות אצבע וזיהוי פנים, אם כי בזיהוי הפנים נמצאה פרצת אבטחה. גם באייפון 8 החדש הצפוי להיות מושק בספטמבר ישנו מערך לזיהוי ביומטרי, לפי השמועות, אפל הצליחה לעשות את מה שסמסונג לא צלחה בו ולהטמיע את חיישן טביעת האצבע מוסתר מתחת למסך.  



לצד התועלות של הזיהוי הביומטרי, ישנן טענות נגד בדבר הגנה על המידע והפרטיות וכן פריצות סייבר אפשריות, אם כי  כמו לכל דבר בחיים ישנם 2 צדדים למטבע, ויש התומכים ויש המתנגדים לכל דבר שהוא תלוי התפתחות טכנולוגית. 

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי