נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

אבטחת מידע וסייבר – עסקים קטנים, צרות גדולות 

בעידן בו אנו חיים, החשיבות של אבטחת מידע ברורה לכולם. הגידול בהיקף המכשירים החדשים, היישומים, התכנים והעסקאות בסביבת הניידות מציבים בפני עסקים אתגרים חדשים.

מערכת פלאפון | 24/09/17 | 12:33 | זמן קריאה: 2 דקות

האתגרים בתחום אבטחת המידע איתם נאלצים להתמודד עסקים גדולים וקטנים מתגברים והופכים מורכבים יותר. אמצעי ההגנה המינימליים המסורתיים אינם מספיקים עוד וטוב יעשו עסקים קטנים אם יפנו משאבים לאבטחת מידע מבעוד מועד וימנעו את הנזק הכרוך בפגיעה בהם.

מרבית הפתרונות הניתנים היום בשוק המקומי והעולמי מיועדים לחברות גדולות ומצריכים מחלקות IT להטמעתם, עלותם יקרה ונדרש ידע טכנולוגי נרחב לניהולם. 

בעסקים קטנים לרוב אין מחלקות IT, אין מספיק מודעות לסיכונים הכרוכים בניידות עסקית ואין יכולת כלכלית לרכוש ולתחזק מערכות אלו. משרדי רואי חשבון, משרדי עורכי דין, מכוני קוסמטיקה ובריאות, חברות טכנולוגיות או חברות שמפתחות מוצרים, אפליקציות או התקנים ועוד רבים אחרים, כולם שומרים מידע רגיש ומידע אודות לקוחותיהם.

תחושת הביטחון "לי זה לא יקרה" בה שרויים העסקים הקטנים הינה האיום הגדול ביותר עליהם. אמנם לא ניתן לצפות מעסקים קטנים להשקיע את אותם משאבי כוח אדם, כסף וזמן באחזקה של מערכות הגנה ברמה שעושים ארגונים גדולים, אך מכאן ועד הימנעות מוחלטת - המרחק הוא גדול .

מכשיר הסלולר מכיל מידע אישי ועסקי רב ומשמש כמיני מחשב המלווה אותנו במהלך היום, מכשירים אלו נאבדים/נגנבים (על פי הדיווחים למשטרה כ-50 אלף מכשירים נגנבים בשנה, אולם ניתן להעריך כי מדובר במספר כפול כיוון שרוב הקורבנות לא מגישים תלונה). ולכן ההגנה הבסיסית ביותר הינה סיסמא למכשיר, אשר מקשה על הגנב את הכניסה למכשיר ומונעת ממנו גישה קלה למידע האישי והעסקי. רוב האנשים מגדירים סיסמא פשוטה, קלה מאוד לפריצה, בצורה אקראית או סיסמא הקשורה אליהם באופן ישיר (תאריך חשוב וכו').

ברוב הפעמים, אנחנו – המשתמשים, מכניסים את הרוגלה/נוזקה אלינו למכשיר ונותנים לה הרשאות הרסניות ללא ידיעה. בין אם מדובר בלחיצה על לינק/גלישה לאתר בעייתי/הורדת אפליקציה ממקור לא מורשה או הורדה והתקנה של מערכת הפעלה ממקור לא מורשה.



תוכנת האימייל הינה התוכנה המרכזית למעבר תכתובות עסקיות בארגון ומחוצה לו. והיא מכילה מידע עסקי רב ובעל פוטנציאל סיכון גבוה. התקנת תוכנת המייל באזור נפרד ומוצפן במכשיר תקשה על ניסיונות חדירה וגניבה של המידע העסקי ובכך נגן על תוכן המיילים ועל הקבצים המורדים למכשיר. 

טכנולוגיה והתקנת מערכות הגנה כמו פייר-וול ואנטי וירוס אינם מספיקים עוד, שכן מערך אבטחת מידע המסוגל להתמודד עם שלל האתגרים בתחום חייב לכלול מערכת ניהול אבטחת מידע אשר כוללת את כלל ההיבטים- תשתיות, זיהוי וניהול סיכונים, נהלים ברורים ומודעות עובדים.

ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת אישרה בתאריך 21.3.17 את תקנות הגנת הפרטיות לאבטחת מאגרי מידע, אשר ייכנסו לתוקפן במהלך השנה הקרובה. התקנות החדשות מחייבות את כלל הגופים במשק - גופים ציבוריים ופרטיים, עסקים גדולים או קטנים, והן קובעות סטנדרטים מעודכנים, מקיפים ומפורטים יותר מאלה הקיימים כיום בתקנות הגנת הפרטיות באשר להגנה הפיזית והלוגית על מאגרי מידע. כאמור תקנות אלה יחולו על כל הגופים אשר שומרים מידע אישי במאגרי מידע שברשותם.

פלאפון כחלק מתפיסה כוללת של מתן הגנת סייבר מערכתית לכלל לקוחותיה, משיקה שירות חדש, "העסק הבטוח", שירות אבטחת סייבר מבית חברת סמסונג, המשלב אזור עסקי מוגן לצד ממשק ניהול ושליטה במכשירים ניידים עבור עסקים קטנים. מדובר בפתרון המיועד לכלל ההתקנים הניידים בארגון (IOS, אנדרואיד). עבור מכשירי סמסונג השירות מסופק עם הסביבה העסקית המובילה בעולם – Samsung KNOX.





המוצר מבוסס שירות בענן ומאפשר ללקוח עסקי לנהל קבוצת מכשירים ניידים באמצעות ממשק ניהול פשוט. השירות מציע מגוון תכונות ומאפיינים שהמרכזיים בהם הנם:

1. שליטה מרחוק על מכשירי העסק – מגוון כליים למנהל לביצוע פעולות מרחוק: נעילה, מחיקת התוכן הארגוני, מחיקה מלאה של תכולת המכשיר, איתור מכשיר ועוד.

2. מנגנון ניהול סיסמאות (פסקודים) – הגדרת מדיניות סיסמאות למכשירי העסק ע"י חוקיות ותוקף הסיסמה, זמן וסוג הנעילה (תבנית, קוד, סיסמה , אצבע וכו').

3. הגנה על מערכת ההפעלה – הגנה מובנת ואוטומטית לבדיקה מערכות הפעלה פרוצות המאפשרת תגובה במידה והמכשיר נפרץ, החל מהודעה למנהל המערכת ועד נעילה ומחיקת של המכשיר כולו.

4. דוא"ל מאובטח ומנוהל – הגדרת הדוא"ל הארגוני על גבי המכשיר בקוד בקרת כניסה (סיסמה) ותחת אזור עסקי מוגן ומוצפן עם יכולות ניהול מרחוק בעזרת ממשק הניהול המרכזי של המערכת.


עבור ארגונים גדולים, פלאפון מציעה מגוון פתרונות אבטחה מהחברות המובילות בעולם. הכוללים  סל רחב של פתרונות המותאמים לצרכים והמאפיינים הייחודיים של קהל הלקוחות העסקיים, מדובר בפתרונות המתקדמים בעולם לניהול ואבטחת מידע במכשירים ניידים המאפשרים תחת מעטפת אחת ליהנות מיתרונות ניהול הניידות בארגון לצד מדיניות אבטחה מוגברת ושמירה על נתוני החברה.


 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי