נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

הגיע הזמן: מפנים מקום בסמארטפון שלכם

אתם בעיצומו של רגע מרגש, שולפים את הסמארטפון ומנסים לצלם ואז זה קורה, אתם מקבלים הודעה "אזל הזיכרון". אז מה עושים, איך מתמודדים בניסיון להשיג זיכרון פנוי נוסף בסמארטפון שלנו?

מערכת פלאפון | 06/06/17 | 16:26 | זמן קריאה: 3 דקות
אחד השינויים הגדולים שהכניסו הסמאטרפונים לחיינו הוא צילום תמונות ללא הפסקה, הסמארטפון שלנו הפך למצלמה שאיתנו בכל מקום. ואנחנו מצלמים לאינסטגרם, לוואטסטפ, לפייסבוק ובכלל מצלמים כדי שלא נשכח, כי אם לא צילמנו זה הרי לא קרה, אבל אין מתמודדים עם כמות המידע שהסמארטפון שלנו צריך להכיל בזיכרון המוגבל שלו, אלבומי מוסיקה, תמונות רבות, אפליקציות לעריכת תמונות, אפליקציות לשיתוף התמונות, ומשחקים? הבעיה של זיכרון מלא בסמארטפון לא מסתכמת בסתימת משאבי האחסון, אלא פוגעת ממש בביצועי המכשיר - האפליקציות לא נטענות במהירות, הסוללה מתרוקנת בקצב מהיר מדי, חלק מההתראות מפסיקות לפעול, לא ניתן להוריד אפליקציות חדשות.  אז איך מתמודדים עם זה?
 


לפני שניגשים למלאכת פינוי הזיכרון מהמכשיר חשוב להבין את מקור הבעיה. במכשירי אנדרואיד קל לראות את מצב הזיכרון ולהבין מה גוזל נתחים גדולים בג'יגה בייטים. ניגשים לתפריט "הגדרות" ולוחצים על לשונית "שטח אחסון". המכשיר יציג את כמות הזיכרון הכללית, הזיכרון בשימוש וכמה זיכרון גוזלים. לחיצה על לשונית "יישומים" בתוך "הגדרות" מציגה תפריט בסדר יורד של האפליקציות הכבדות ביותר במכשיר שלכם. באייפון, נכנסים לתפריט "הגדרות"> כללי > אודות  ושם מוצגים באופן כללי כמה קבצי מוזיקה, וידאו ותמונות יש במכשיר, אבל בשונה מהאנדרואיד לא תקבלו את הקיבולת של כל אחד מהם בג'יגה בייטים, אלא גם גי'גה נשאר באופן כללי. 


1) "הכי חשוב זה קודם כל לנקות"
מדי פעם הקדישו זמן לסדר פסח, נקו את המכשיר והיפטרו מאפליקציות ישנות שהן לא בשימוש, מחיקת תמונות לא מצלחות, קבצי וידאו שזוללים מקום (סרטון של דקה עשוי לשקול יותר מ-100 מגה בייט של זיכרון) וקבצי  אודיו ישנים.  אין בנמצא כלי טוב למיון מיילים גדולים באנדרואיד, וגם לא במערכות ההפעלה של אפל, ולכן אין ברירה אלא להשקיע קצת עבודה במחיקת דואר שאינו חיוני ואלו שמכילים בתוכן קבצים גדולים. 


2) "מה הבעיה? נקנה כרטיס זיכרון נוסף"
למרות ההתקדמות הטכנולוגית, כרטיסי זיכרון עדיין לא זולים.  בנוסף, בחלק מהמכשירים, ובהם האייפון אין בכלל את האופציה להכניס כרטיס זיכרון. מחירי הזיכרון מגולמים גם במחיר מכשיר הסמארטפון עצמו. ככל שנפח הזיכרון גדול יותר, כך המכשיר יעלה יותר ואנחנו רוצים להוזיל את העלויות, לרכוש סמארטפון במחיר שפוי, ועדיין ליהנות מאפשרות הצילום ללא הפסקה ובלי לדאוג למצבים בהם אזל הזיכרון. 


3) "גיבוי בענן זה הדיבור
פתרון זול ומוצלח שמתאים לכולם הוא להשתמש בשירותי אחסון בענן. כמעט כל חברה בתחום מציעה לפחות נפח אחסון מסוים בחינם. בנוסף, כיום, עם תכניות המחירים (ובייחוד גלישה ללא הגבלה) שמציעות חברות הסלולר, לא צריך גם לחשוש מגישה לשירותי ענן באמצעות אינטרנט סלולרי, כך שאפשר להשתמש באחסון ענן באופן רציף גם מבלי לחכות או לחפש נקודת WiFi.  כדוגמת שירות הענן של פלאפון קלאוד המאפשר לפנות מקום לתכנים חדשים, לצפות ולשתף את התכנים לשרתים מאובטחים בעל שטח אחסון עצום של 100GB,  גיבוי אוטמטי של תמונות, סרטונים ואנשי קשר.
 


4) "ברוך בורא שירותי האחסון"
אם מתרכזים בתמונות, משתמשי Android יודעים שהעלאת תמונות לשירות האחסון Picasa או Google+, לא מעלימה את התמונות מהטלפון, מכיוון שהן ממשיכות להופיע, גם לאנשי ה-iPhone יש שירות ענן משלהם, iCloud, שמאפשר לשמור תמונות. גם שירות אחסון ושיתוף התמונות Flickr שודרג והוא מציע לא פחות מטרה-בייט של שטח אחסון בחינם. לכל אתר אחסון כזה יש בדרך כלל אפליקציה עבור כל הפלטפורמות שמאפשרת להעלות בקלות יחסית את התמונות לשירות, ואחר כך גם לצפות בהן.
אם נסכם בשלב הראשון, בדקו את הזיכרון התפוס והפנוי ומצאו קבצים שזוללים מקום רב במיוחד.  בשלב השני, מחקו ובדקו אופציה להרחבה. נקו את הקבצים המיותרים ובמידה וקיימת אפשרות, הוסיפו כרטיס זיכרון להרחבה. בשלב השלישי, העבירו מידע למחשב הביתי.  ובשלב הרביעי, שמרו וגבו בענן, העבירו קבצים אל שרתים ובשלב הרביעי, המשיכו לחוות ולצלם.

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי