נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

החשיבות של מערכות מידע בעולם של חדשנות טכנולוגית

שינויים בעולם הדיגיטלי מגבירים את הציפיות של עסקים מארגוני ה - IT שמתקשים לעמוד בהן, ועסקים רבים מחפשים חלופות. אלו מטשטשות את גבולות האחריות בין ארגוני ה - IT.

מאת אילן ינובסקי, אסטרטג פתרונות עסקיים ראשי ב-VMware ישראל | 23/01/18 | 14:02 | זמן קריאה: 3 דקות

מהפכת הדיגיטל מטלטלת את עולם הצרכנים ואת העולם המסחרי. ההתפתחות המהירה של טכנולוגיות בעשור האחרון , ובעיקר הענן והמובייל, היוו כר פורה לצמיחה המהירה של חברות חדשות שנולדו ליישם את הטכנולוגיות החדשות בעולמות תוכן שונים.  חברות כמו פייסבוק, אובר, AirB&B וטסלה עיצבו תרבות צרכנית חדשה, אתגרו מודלים עסקיים של תעשיות ותיקות, המציאו עולמות תוכן חדשים ובעיקר שינו את ללא היכר את פני החברה המערבית. ניתן  לדמות את הארגונים המצליחים החדשים לנמרים רעבים השועטים בקרב עדרי אנטילופות מבוהלות העסוקות בהשרדות.

שינוי זה אינו פוסח על ארגוני ה-IT המסורתיים. מערך יחסי ספק-לקוח שהורגלנו בו, בין ארגוני ה-IT ללקוחותיהם בארגון משקף את הטלטלה העסקית בו מצויים הארגונים העסקיים. הצפיות מארגוני ה-IT מרקיעות שחקים, ובהעדר יכולת לעמוד בהן, מחפשים הגורמים העסקיים חלופות מחוץ לארגון ה-IT. כתוצאה מכך, מטשטשים גבולות הסמכות והאחריות למערכות מידע בארגונים ומתרחבות המחלוקות ביו גופי ה-IT ללקוחותיהם.

מחקר שערכה VMware מצא, ששני שליש מהארגונים ומובילי ה-IT באזור EMEA, סבורים שמחשוב ענן מקל על הארגונים ברכישת פתרונות IT משלהם, אך כמעט חצי מהם ציינו שקבלת ההחלטות לרכישה, לתפעול ולאבטחת הפתרונות חורגת מגבולות הגזרה של ארגוני ה-IT. מחלקות שונות בארגונים הופכות דומיננטיות בתהליכי קבלת ההחלטות בדבר מימוש דרישות ה-IT שלהם, תוך צמצום הסמכות והשליטה מנהלי ה-IT . למעשה, 42% מהארגונים ומובילי ה-IT מסכימים שלמערך ה-IT אין מספיק שליטה בתהליכי ה-IT בארגונים. גם בקרב מבקריה של מגמה זו מבין מנהלי ה-IT שהשתתפו במחקר נבטה ההבנה, שאין היא נטולת יתרונות לחלוטין. ואולם, למעלה ממחציתם אומרים, שלעת הזו היא הופכת את עבודת ה-IT למאתגרת אף יותר.

המחקר, שנערך בקרב 1,200 מנהלים עסקיים ומקבלי החלטות בתחום ה-IT בשמונה מדינות, כולל בישראל, מצא שלמגמת ״הביזור״ בקבלת החלטות ה-IT יתרונות עסקיים מובהקים: יכולת להשיק מוצרים ושירותים חדשים במהירות גבוהה יותר (59%, 48% בישראל), האצת החדשנות העסקית (58%, 53% בישראל) והאצת מהירות התגובה לשינויים בשוק העסקי (56%, 46% בישראל). למגמה זו גם השפעה חיובית על שביעות הרצון הכוללת של העובדים בארגון, ועל היכולת להתחרות בהצלחה על כ״א איכותי (54%, 61% בישראל). 



מצד שני, לא ניתן להתעלם מאוסף האתגרים שדווחו ע״י משתתפי המחקר. מנהלים בכל הארגונים מאמינים שמגמת ״הביזור״ בקבלת החלטות ה-IT גורמת לגידול מואץ בהוצאה על שירותי IT (55%, 50% בישראל), לפגיעה בתחומי האחריות של ה-IT (53%, 30% בישראל) ולרכישה של פתרונות לא מאובטחים (49%, 38% בישראל). יתרה מכך, הביזוריות הזו מתרחשת בניגוד לרצונם של צוותי ה-IT, שרובם (59%, 34% בישראל) רוצים ב-IT ריכוזי יותר. מנהלי IT מרגישים שהתפקודים העיקריים כדוגמת אבטחת מידע וציות (56%, 77% בישראל) ושירותים מבוססי ענן (%33, 40% בישראל) אמורים להישאר בשליטתם.

מחשוב הענן שיחק תפקיד משמעותי במגמת הביזור. הענן העניק למשתמשים גישה עסקית ישירה ומהירה לנתונים, לאפליקציות ולשירותים, בכל מקום ומכל מכשיר. אין מדובר כאן יותר במגמה, שכונתה עד לא מכבר Shadow IT . המספרים עליהם מדווח המחקר, מצביעים שמדובר בחוויה המשותפת לרב הארגונים והיא בבחינת ״דרך המלך״ או המיינסטרים של ה-IT. שינוי הסטטוס, מ -Shadow I T ל - Mainstream IT מחייב את המנמ״ר לשנות את אופן התנהגותו. על המנמ״ר להפוך את ארגון ה-IT ממובל לשותף בכיר להובלה. לשינוי זה משמעות תחרותית, שאינה חומקת מעיני משתתפי המחקר: רוב הארגונים ומנהיגי ה-IT באזור EMEA מכירים בכך שמגמת ״הביזור״ בקבלת החלטות ה-IT מעניקה חופש גדול יותר להניע חדשנות, להשיק מוצרים חדשים ושירותים לשוק מהר יותר ולהגביר את התגובתיות לתנאי השוק. 



אז איך מתמודדים? ראשית דבר, נדרשת הפנמה של השינוי והסכמה על כללי המשחק החדשים. על אנשי ה-IT להפנים את חובתם להיות שותפים של לקוחותיהם. המעבר ממעמד של ספק שירות פנים ארגוני לשותף עסקי של הלקוח, מחייב רכישה של ראייה עסקית, הבנה של התחרות שחווה הארגון, הבנה של צרכי לקוחותיו והיכולת לראות את טכנולוגיות ה-IT השונות – אפליקציות ותשתיות - בהקשרים אלה. הראיה העסקית, מיקום הלקוח במרכז החשיבה וההתמקדות בהצפת הערך הטכנולוגי לעסק יבטיחו שינוי מתמיד של סביבת ה-IT.  שינוי שעומד בסתירה לערך היציבות, שארגוני ה-IT חרטו על דגלם במשך שנים רבות. 

למזלנו הטכנולוגיה שעומדת בבסיס השינוי העסקי – הענן והמובייל – היא גם זו שתתמוך בארגוני ה-IT בדרך החדשה. הענן ההיברידי מאפשר לנו להגדיר מחדש את האופן בו אנו מיישמים, מפתחים ומתחזקים שירותים באופן, שאינו מוגבל למיקום פיסי, לדטה סנטר, ואפילו לא לספק שירותים מסוים. ואילו טכנולוגיות המובייל מאפשרות לנו לשכלל את האופן בו ניתן לצרוך את השירותים מהענן. לראשונה, ניתן לחשוב על השירות שיש ביכולתנו לספק לארגון שלנו כעל Any Application on Any Device from any Cloud. המנמ״ר נדרש למנהיגות ולהעזה. עליו לטפס על גבו של הנמר הדיגיטלי ולשעוט עמו קדימה. נדמה, כי בעידן המרתק שבו אנו פועלים, אין ברירה אחרת. 


 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי