נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

סיכום הסמארטפונים של העשור: מצעד הסמארטפונים המהפכניים 

רגע לפני המעבר לעשור הבא, הגיע הזמן להסתכל ולחזור לכמה מהסמארטפונים המרכזיים מהעבר הראויים לציון, המקדימים את זמנם ואלה שבעיקר מעלים חיוך נוסטלגי

מערכת פלאפון | 25/12/19 | 16:54 | זמן קריאה: 2 דקות
אם נתבקש לדרג מוצר אחד שימחיש כמה שינויים עברנו בעשור האחרון, אין ספק שהסמארטפון יככב בשלישייה הפותחת וייתכן שאפילו יגיע למקום הראשון. מטלפונים ניידים פשוטים יחסית ששימשו רק למטרות ספציפיות, הפכו הסמארטפונים למכשירים חכמים ואסתטיים שאנחנו פשוט לא רואים את עצמנו מעבירים את היום בלעדיהם – החל מגלישה בפלטפורמות החברתיות, דרך ניווט בנסיעה ברכב ועד לתשלום באמצעות אפליקציות. 

רגע לפני המעבר לעשור הבא, הגיע הזמן להסתכל על השנים האחרונות ולחזור לכמה מהסמארטפונים המרכזיים שליוו אותנו במהלכן. או במילים אחרות – לדבר על הראויים לציון, המקדימים את זמנם ואלה שבעיקר מעלים חיוך נוסטלגי... 

2010
בקטגוריית "היפה והאופה": iPhone 4

כמעט בלתי אפשרי להתייחס לשנים האחרונות בלי להתייחס ל-iPhone 4, שהתאפיין בעיצוב חדשני וצורה מרובעת, שהבדילה אותו מהדגמים הקודמים. מגזין הטכנולוגיה האמריקאי The Verge אף דירג את המכשיר במקום הראשון ברשימת הגאדג'טים הטכנולוגיים שאפיינו את העשור האחרון, בזכות המראה הייחודי שלו. 
נוסף לעיצוב, ניתן היה למצוא ב-iPhone 4 גם מספר פיצ'רים שללא ספק הקדימו את זמנם. החל מתצוגת הרטינה, דרך המצלמה הקדמית הראשונה באייפונים ועד למצלמה אחורית באיכות 5 מגה פיקסל. 



2011
בקטגוריית "גודל המסך": ה-Galaxy Note

אם כיום רוב הסמארטפונים מתהדרים במסכים גדולים יחסית, ההשקה של ה-Note הראשון של סמסונג נתקלה בלא מעט ספקות. חלק מהמשתמשים טענו שהוא גדול ומגושם מדי, והביעו ספק בנוגע ליכולת להתרגל אליו. עם זאת, תקופת ההסתגלות התגלתה כמשתלמת, הגדירה מחדש את אופן השימוש שלנו בסמארטפונים ומאז המכשירים רק המשיכו לגדול..

2015
בקטגוריית "פריצת הדרך של היצרניות הסיניות": One Plus One

אם בעבר הצרכן הישראלי הממוצע לא התעמק ביצרניות הסלולר הסיניות, הפריצה של One Plus One ב-2015 שינתה באופן סופי את כללי המשחק. הצלחתו של המכשיר, שהציע סמארטפון חכם ופשוט במחיר מוזל, הכניסה גם יצרניות נוספות לליבם של חובבי הטכנולוגיה. כתוצאה מכך, תוך תקופה קצרה יחסית גם Huawei ו-Xiaomi הפכו לשמות מוכרים בכל בית.


2016
בקטגוריית ה"היה טוב וטוב שהיה": הבלקברי

זוכרים את התקופה שבה הבלקברי נתפס בתור המכשיר החם ביותר? קצת קשה להאמין, אבל עד לפני כמה שנים נראה כאילו מקלדות פיזיות הן מצרך חיוני במכשירים ניידים. 2016 הייתה השנה שסימלה כנראה באופן רשמי את סוף העידן הזה, עם השקת מכשיר הדגל החדש של בלקברי, ה-Blackberry Priv. זה היה הסמארטפון הראשון של החברה שהריץ אנדרואיד, והוא שילב גם מקלדת חבויה. עם זאת, עלויות המכשיר הגבוהות לצד חריגות נוספות על פני הסמארטפונים האחרים, גרמו לו לפנות את מקומו די מהר ובכך נפרדנו לתמיד מהטרנד שליווה אותנו בתחילת העשור



2017
בקטגוריית "העידן החדש של אפל": iPhone X

10 שנים אחרי יציאתו של האייפון הראשון, השיקה אפל עידן חדש לגמרי עם מכשיר חדש – ה-iPhone X. הסמארטפון החדש לא רק נראה שונה מבחינת העיצוב ומסך ה-OLED הגדול ששולב בו, אלא גם הכיל רכיבי חומרה חדשים וכלל מספר שינויים שהשפיעו על חוויית השימוש. בראש ובראשונה המכשיר נפרד מכפתור הבית ששימש כאחד מהפיצ'רים המזוהים ביותר של האייפון, ויחד איתו נעלם גם החיישן הביומטרי לטובת זיהוי באמצעות Face ID. 

2018
בקטגוריית "מכשיר הביניים שאסור לפספס": Pocophone F1 Xiaomi

התבססותן של היצרניות הסיניות גרמה להן להציב סטנדרטים חדשים למכשירי הביניים, שכבר לא נתפסו בתור התפשרות בהשוואה למכשירי הדגל של היצרניות הגדולות. ה-Pocophone, שהגיע עם מפרט מרשים וחומרת פרימיום לכל דבר, הפך לאחת מהדוגמאות הבולטות בעניין. העיצוב שלו אמנם לא מרשים בהשוואה למכשירים אחרים, אבל אין ספק שהוא הצליח לעשות את העבודה בזכות ביצועים חזקים, מסך באיכות גבוהה, חריץ סים כפול ונפח אחסון מרשים. 




2019

ומה היה לנו ב2019 אתם שואלים? תוכלו לקרוא על סדרת האייפון החדשה של אפל וגם על מכשירי הגלקסי החדשים בכתבות הקודמות שלנו כאן בבלוג.

2020
בקטגוריית "העתיד": ה-Galaxy Fold

הופעת הבכורה של הטלפונים המתקפלים התקיימה כבר ב-2018, אבל הביקורות לגביהם לא היו אוהדות במיוחד. ועם זאת, כעבור שנה בלבד הגיע ה-Galaxy Fold של סמסונג, והצליח לשכנע אותנו שטלפון מתקפל עשוי בהחלט להיות ההברקה הבאה. המכשירים שהתרגלנו אליהם אמנם לא הולכים להיעלם בקרוב, אבל אי אפשר להתעלם מהאפשרויות החדשות שטמונות במסך מתקפל. צג OLED גמיש וגדול מאפשר למכשיר המתקפל להחליף טאבלטים, וכשמדובר בצפייה בסרטים או קריאה מחוץ לבית, ייתכן שמדובר בפתרון מנצח. 

המחשבה על מכשירים מהעבר גרמה לכם לרצות להשתדרג? כשמדובר בסמארטפונים של פעם נותר לנו רק להתרפק על הנוסטלגיה, אבל הסמארטפונים החדשים ביותר מחכים לכם כבר עכשיו בחנות של פלאפון. התחילו את 2020 עם המכשיר שתמיד רציתם. 



 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי