נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

נשארים מרוכזים – האפליקציות שיעזרו לכם לשמור על ריכוז בשנת הלימודים הקרובה

רגילים לבזבז את ההיערכות למבחן על סרטוני חתולים ביוטיוב או על שוטטות בפייסבוק? האפליקציות הבאות יעזרו לכם להתחיל את שנת הלימודים החדשה בצורה יעילה יותר 

מערכת פלאפון | 10/09/19 | 13:04 | זמן קריאה: דקה
 
מתי לאחרונה למדתם למבחן או כתבתם עבודה מבלי להציץ בסמארטפון אחת לכמה דקות? המכשיר, שהפך לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו, הפך במקביל גם לאחת מהסחות הדעת המשמעותיות ביותר. קשה להישאר מרוכזים כששומעים התראה על הודעת וואטסאפ חדשה או פותחים לשונית נוספת בדפדפן, אבל למרבה המזל ישנן לא מעט דרכים להשתמש בסמארטפון בצורה חכמה יותר. רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, אספנו עבורכם כמה אפליקציות שיהפכו את הנייד ממכשול לכלי להצלחה: 
 
1.למי שמחפש מוטיבציה להתמקד במה שחשוב
 
הניסיון להתרכז בחומר הלימוד הוא לא תמיד משימה פשוטה, בייחוד כשיש כל כך הרבה גירויים מעניינים יותר מסביב. אז מה עושים? האפליקציה המצליחה Forest (לאנדרואיד, לאייפון) החליטה לנקוט בגישה ייחודית, שמטרתה לעזור לכל מי שצריך להתרחק מהסמארטפון כדי ללמוד או לעבוד.
 
מרגע התקנת האפליקציה תקבלו זרע שיהיה עליכם "לשתול" ביער וכל מה שנחוץ לו כדי לצמוח הוא שלא תגעו במכשיר לפרק הזמן שתגדירו מראש. גלישה בפייסבוק או באפליקציות אחרות תגרום לשתיל לנבול ולמות, כך שכל האחריות על גורלו היא לגמרי בידיים שלכם. אם הסמארטפון נחוץ לכם לצורך הלימודים, תוכלו להגדיר רשימת אתרים שיובילו לנבילה וכאלה שלא. ואם דווקא המחשב הוא ה"אויב" שלכם, תוכלו להתקין את Forest גם על גבי דפדפן הגוגל כרום.
את האמת עכשיו, אתם תתנו לעץ לנבול רק בשביל לגעת בפלאפון??
 
2. למי שזקוק לפסק זמן מהפרעות
 
אם עץ אחד או אפילו יער שלם לא מספיקים כדי לעודד אתכם להתנתק מהמכשיר, תוכלו להיעזר באפליקציות כמו YourHour (אנדרואיד) או Moment (אייפון, אנדרואיד) שמודדות את זמן השימוש שלכם במכשיר, מציגות סטטיסטיקות ש"משתמשים כבדים" לא תמיד יאהבו לראות וחוסמות את הגישה לאפליקציות שונות לאחר שהגעתם אל המכסה שהגדרתם. בחלק מהמקרים עצם ההבנה כמה זמן בזבזתם היום תעזור לכם לקחת פסק זמן מיוזמתכם, אבל גם אם לא – החסימה כבר תעשה את העבודה בשבילכם. 

3. למי שרוצה לאזן בין עבודה למנוחה
 
קשה להישאר מרוכזים כשלא לוקחים הפסקות, אבל רבים מאיתנו מתקשים לאזן בין הזמן המוקדש ללימודים לבין המנוחה שהרווחנו ביושר. שיטת הלימוד הפשוטה הבאה, שזכתה לשם "פומודורו", מבוססת על הטיימר המוכר שנראה כמו עגבנייה. פרנצ'סקו סירילו, הסטודנט שחשב עליה עוד בשנות ה-80, החליט שהוא יהיה יעיל יותר אם יישאר ממוקד לפרקי זמן קצרים בכל פעם. הוא החל מ-10 דקות, אותן מדד באמצעות הטיימר שמצא, והתקדם עד לפרקי זמן ארוכים יותר של 25 דקות לימוד ו-5 דקות הפסקה.
 
כיום אפליקציות רבות משתמשות בשיטה המועילה, כך שתוכלו ליישם אותה עם Pomodoro Timer (אנדרואיד) או עם Pomo Done (אייפון) כבר מעבודת ההגשה הראשונה.
 
4. למי שעסוק בניסיון להיזכר מה הוא שכח
 
לפעמים הסיבה שהמחשבות שלנו נודדות היא פשוט הרצון לא לשכוח שום דבר. הבעיה היא שבתקופות עמוסות מדובר במאבק שהופך כל ניסיון להתרכז למטלה מורכבת במיוחד, שבסופה שורפת זמן רב. גם למצבים כאלה קיימים פתרונות רבים, שאחד מהם הוא ארגון רשימת המשימות שלכם בדרך הנוחה ביותר. עם Todoist (אנדרואיד, אייפון) תוכלו להיות בטוחים שאתם "על זה" מכל הבחינות, ולהתרכז במה שחשוב לכם באותו הרגע. האפליקציה מאפשרת ליצור מטלות חד פעמיות כמו "לקחת חומר לבחינה" או משימות קבועות כמו "להשקות את העציץ כל יום שני" (האמיתי, לא זה מהאפליקציה), לאחד כמה מטלות לכדי פרויקט אחד, לתעדף אותן, ואפילו לשתף אותן עם חברים או בני משפחה כדי שגם אחרים יזכרו בדיוק את מה שנחוץ.
 
אז שתהיה שנת לימודים מוצלחת 

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי